marți, 25 mai 2010

eu sunt albastru.

mie imi plac sosetele. sosete intoarse pe dos, albastre.
nu stiu de ce iti spun tie asta. poate pentru ca nu am puterea sa ma rup. pentru ca ma stiu inutila tie, dar nu pot decat sa imi tin respiratia in inutilitatea mea, ca sa nu o vezi. iti stau in stanga, si iti respir dupa ureche.
si nu, nu esti. si nu, nu e. nu sunt. nu suntem.
stiu insa ca va fi. cand e o intrebare la care nu stiu sa raspund. stiu doar ca nu ar trebui sa ii pun semnul intrebarii. Trebuie doar sa caut.
sunt calma. calma si nestatornica. calma si plouata.
-tu ai fost putin indragostita de el, nu?
-nu. putin.

da, imi plac sosetele. iti tin picioarele si mainile calde, iti inveselesc picioarele uscate si batrane. iti ascund unghiile visinii. sunt de bumbac. mai ales cand bei Baby Tea.

am fost amortita. anesteziata. infrigurata si tacuta. murisera pe rand parti din mine. atunci cand uiti, legaturile dintre neuroni se rup. se rupsera in mine tot felul de legaturi. pentru ca au fost locuri lasate pustii. au fost locuri cu praful gros si cu miros de mucegai. si atunci cand nu mai treci pe acolo, trece timpul. doar timpul. si timpul e asa de batran incat tot sterge lucruri, ca sa ii fie mai usor. am inceput sa il inteleg, sa il ajut. nu intelege inca ce bine i'ar prinde sa plece putin. sau sa se retraga la un ospiciu cu batranei senili sau suferinzi de alzheimer. ei nu il mai cunosc si l'ar lasa in pace. ar fi mai bine, pentru ca asa, in starea in care e tot incurca lucruri.imi e mila de timp.ma doare.

si m'am intins in cada. am dat drumul la apa rece si am tacut. stii, sunt foarte lunga si intinsa. am tacut si am inceput sa ascult. apoi am inceput sa calatoresc. prin mine. si sunt nesfarsita uneori. dar am calatorit. de la ochi spre degete. de la degete spre genunchi si inapoi, la tample. spre talpi si prin plamani. am rascolit fiecare coltisor. l'am spalat cu apa rece. l'am plouat. l'am sarutat, imbratisat, resurscitat. un rau a trecut pe acolo, de la gura la varsare.
nu stiu cum sa iti arat ce am vazut. ce am revazut. am cusut si peticit rupturi, am sters praful, mi'am ingropat parul in parfumuri uitate. am stat mult in plamani, si am fumat o tigara. nu ultima. am alergat prin vene insetate. am aruncat, reciclat, restaurat. am fost pictor, am fost mama, am fost actrita, am fost curata,am fost zmeu, am fost cantec. am fost ani, am fost copil si mai ales am fost culoare. am fost zambet, rana, mare. am fost soare. si campie si balon. am fost tarfa, am fost fum si'am fost iubita. inger, zare, pasare si drog. am fost cuvant, am fost moarte. am fost plans si'am fost fecioara. am fost tu. si'am fost cafea. am fost puternica,am fost august. am fost bolnava. am fost eliade. am fost albastru. am fost sarut. am fost statueta de fildes,poveste, apa, flori de par.am fost a ta. a nimanui.am fost vocea lor. copil. am fost Lorelai. am fost regina si fiica. am fost mim. am fost tipat.am fost lapte. am fost putreda, parfum, esenta. am fost respiratie, saliva, dor. naucitor. am fost si drum. si cale. am fost si tot ce nu am fost. am fost ea. si am fost eu. si eu. si eu. si la nesfarsit, nesfarsit de multe de eu. si'am sa mai fiu. mereu. eu.

tu ce imi esti?

Un comentariu:

Borgia spunea...

Superba autocaracterizare..Bravo..m am regasit un pik in randurile tale...